Klubmodul henter siden
Løbsberetning Grejsdal 220
Troels Frejwald

  13.05.2014
  21:24
Halløj

Grejsdalløbet er jo kendt for at skabe rigtige kvinder og mænd. Et af Danmarks hårdeste cykelløb pga alle bakkerne og ikke mindst distancen.

2014 blev året hvor SKBC nok stillede med flest deltagere på den længste rute der tilmed var forlænget med 15 km og et par ekstra gode bakker.

Vi startede alle i første startgruppe kl. 7.30 i det man vel kan kalde - ikke ønske cykelvejr. Overskyet og en udsigt til lang dag med blæst og regn. Vi blev godt fulgt ud af byen af et par cykler med motor, ved første bakke blev løbet givet fri og vi var en mindre flok der gav den gas. Den flok blev desværre hurtigt mindre da Jakob smadrede sin bagskifter og må ringe efter chefen. Kort efter punkterede Jesper og vi var nu Heine, Peter, Karsten (hjælperytter fra Galten) og undertegnede i front.

Vi kørte åbenbart så stærkt at vi kørte forkert og ikke var opmærksomme på vores hjælperytter, der havde downloaded ruten til Garmin mumlede om vi skulle dreje til højre. Så 3 km fremme vendte vi om for at finde tilbage på ruten. På returvejen mødte vi næste store flok der også var kørt forkert.

Vi 4 fandt tilbage på ruten og en heftig trafik fra de senere startende grupper og så gik det ellers godt fremad. Ved Hopballe bakken måtte vi desværre lave mindre defekt stop da Heines forskifter satte sig fast. Det blev fikset omend Heine måtte fortsætte på lille klinge frem til Munkebjerg depot

Undervejs blev vi som alle andre vasket godt igennem og specielt det sidste stykke ud gennem Vejlefjord var våd. Ved depotet fik vi fyldt flasker, fikset cykel, dvs cykler idet undertegnede punkterede i depotet - så efter 22 minutters "kunstpause" og dagens første tissepause kom vi afsted igen. Heldigvis for Jesper "fandt" han os igen efter han havde haft 2 punkteringer. Vi mødte heldigvis også et par klubvenner inden det gik ud over stepperne/bakkerne igen.

Så 4 mand stærk kom vi afsted, der skulle bruges en god rum tid for at få varme tilbage i krop og specielt ben. Kulden havde åbenbart også sat sig i undertegnedes blære for tissepauser havde vi nok af de næste 100 km

Der var stærk trafik de sidste 100 km idet alle ruterne støder sammen her. Vi blev stort set hele vejen i vores 4 mands gruppe, mange forsøgte at hænge på, men faldt af, vi forsøgte også at følge med en mindre gruppe Richey-Briacon ryttere men måtte slippe da vi ikke alle havde mod på at køre max de sidste 40 km.

Mod slutningen måtte Heine kapitulere, forskifter problemer havde åbenbart sat sig i kæden så han hakkede over, Heine og Peter var ellers stærkt kørende. Så inden næstsidste stigning hoppede Heine af og de 4 blev til 3. Jesper takkede af før næstsidste stigning og Peter og undertegnede kunne følges de sidste 15-20 km.

Vi kom i mål efter 6 timer og 43 min effektiv cykling og på officiel tid 7.19 nok til en plads som nr. 124 og 125.

Jeg håber alle trods vejrlig og andre uheld/punkteringer havde et godt løb. Om ikke andet giver det hård hud at cykle i den danske sommer.

Vi ses derude, håber der kommer en masse SKBC ryttere til DK Højeste 29/5. Det er fedt at se så mange til løb i SKBC tøj.

Respekt til alle.

VenHils

Formanden
Troels
Jeannie Klindrup

  14.05.2014
  13:49

God beretning fra "fronten" af SKBC-feltet fra formanden.
Lidt fra bagenden: Ingen uheld/punkteringer/omveje (måtte dog lave et hop hen noget pynt i en rundkørsel der kom lidt overraskende for mig). Et depotbesøg på Munkebjerg til at fylde flasken og tømme blæren.. og strække ryg. Strække ryg måtte jeg igen v/205 km.. Og benyttede lejligheden til det også da en herre der havde slået en vindmølle på cyklen skulle hjælpes op igen. Starten gik fint og holdt et snit omkring 29 de første 60-70 km - men ellers gik turen mest med at bande over manglende træning og dårlig forberedelse. Af de 220 km vil jeg tro jeg har kørt de 100-120 alene fordi jeg ikke havde "skud" til temposkift efter sving/rundkørsler, og konstant røg af og skulle hente nogen.
Ren køretid var 8.31 og Officiel tid 8.46. Der burde være plads til forbedring... tror der skal trænes en del flere km hvis jeg skal prøve igen. Men alt i alt tilfreds med at nå målet: at gennemføre og ikke trække op af noget.
/Jeannie
Fun Fact: af 1102 tilmeldte genneførte 60,98%. Af 21 tilmeldte kvinder gennemførte 71,43%. 60,78% tilmeldte mænd gennemførte.

Jan Løkken

  15.05.2014
  19:41
På 135 km havde vi også en god tur. Vi var 3 der fulgtes ad, Peder, Jes og undertegnede.
Jeg havde jo læst om regnvejr og havde sidste års mange punkteringer i baghovedet. Kørte ind til Carl´s cykler i Horsens og bad om de bedste punkterfri dæk som han kunne anbefale. Det var så også de dyreste i butikken, så op med 2x350 kr. for nye specialized turbo dæk, af med de gamle dæk og så klar til start kl. 9.15 med sprintnye superdæk, aldrig rullet 1 meter. Kl. 9.12 sagde Peder så "kommer der ikke en hvislelyd fra dit bagdæk" !!! 15 meter ! første punktering !. Efter en 50-60 km i regnvejr kom vi retur til Vejle by og "pssst" ny punktering - nu på forhjul. Resten af turen gik OK, men uden flere slanger med lang ventil, var jeg en smule nervøs.. Ind på depotet efter 90 km, men der var ingen slanger - bagefter hørte vi, at de havde de.. Vi havde åbenbart bare spurgt den forkerte. Vi fik spurtet op af de sidste små knolde og trillede i mål, beskidte og lidt brugte. Efter målstregen fik vi en god lille bakke pastasalat, som vi vist også trængte til. Op på cyklen for at trille over til bilen..Men fladt forhjul - 3 punktering !
 
Hjemme igen rykkede jeg de fantastiske dæk af og har nu planer om en lille dæksnak med Carl´s cykler.
På med de gamle trofaste dæk igen, som jeg ikke har punkteret på i mange måneder. På træningsturen i Tirsdags kunne jeg så opleve at få den 4. punktering på 3 dage.. Øv Øv
 
Jeg ser frem til resten af 2014 sæsonen uden nogen punkteringer - jeg har vist haft min ration :-)
 
mvh
 
Jan L 
 

Vores Sponsorer