Klubmodul henter siden
styrt ved Hylke 19.juni
Kurt T. Pedersen

  19.06.2016
  14:38

Planen var egentlig vi skulle have en rolig tur her inden sommerferien for alvor indtræffer. En tur rundt om Silkeborg og hjem over Yding Skovhøj og videre over Hylke så vi kunne nå 100 km.

Sådan gik det ikke. Da vi nåde til Hylke fik den fuld gas og da Jes Attermann ser der er grus I svinget når vi kører ind I Hylke vælger Jes at blokere baghjulet. Det har ret kontante konsekvenser for Jes styrter og kurer hen af asfaldten og havner I rabbatten og får en del knubs I form af husafskrabninger mm. Jes tager lige en smut til Horsens for at blive tjekket. For at være solidarisk vælger Ole Attermann at tage samme tur dog uden at komme noget videre til.

Vores nye mand Klaus ude fra Gram ligger noget længere tilbage og da han ser hvad der sker foran vælger han så at bremse hårdt op. Faktisk så hårdt med forbremsen at den blokkerer og Klaus står på hovedet hen over cyklen og lander midt på vejen. Klaus får mange alvorlige knubs og det kunne godt se ud til at der er et brækket kravben og nogle brækkede ribben samt flere alvorlige knubs rundt omkring på kroppen. Benene ser også noget medtaget ud. Klaus blev tilset af lægebil og en ambulance kørte ham til Horsens.
 
Så alt I alt et meget alvorligt styrt som gør vi lige skal bruge det til at tænke os om. Det der med at bruge bremsen skal man passé meget på med og det er nok ikke klogt at blokkere forbremsen. Men det er nok nemmere sagt end gjort.
Vi krydser finger for at det ikke er så slemt som det så ud med Klaus og så må vi minde hinanden om at vi skal passé på. Og ja vi ved udemærket godt der er grus på vejen ind mod Hylke så det må vi også minde hinanden om engang imellem.
Håber det bedste for Klaus og pas nu på hinanden derude.
Der kommer en melding fra Klaus når de ved hvordan det star til.
Klaus bor ved siden af Lars Ørskov så  de vil få Lars til at lægge noget på FORUM når de ved noget.
 
mvh. Kurt 
Lars Ørskov

  19.06.2016
  20:39

Hej Alle

Har skrevet et kort indlæg vedr. Claus´ tilstand under "Fællestræning". Claus har brækket kraveben og to ribben - og har  en del skrammer. Under omstændighederne har han det nogenlunde. 

Mvh
Lars Ø 
Claus Nørgaard

  30.06.2016
  09:56
Hej Alle
 
Først vil jeg sige 1000 tak for den pæne buket fra SKBC, den var dejlig at komme hjem til og tak til dem der hjalp mig efter styrtet, fik ringet 112, stoppet trafikken og hjalp Rikke da hun ankom.... mange tak.
 
Jeg manglede nok lidt erfaring og fik overreageret med forbremsen og fik jo som i ved tur hen over styret, med følgende skader til følge: 2 brækkede ribben, en punkteret lunge, krageben brækket 4 steder og 2 ledbånd i skulder sprunget, samt syet 9 sting i ben og 5 sting i skulder, samt en del overfladiske skrammer.
 
Jeg blev udskrevet i mandags og skal opereres i skulderen i næste uge, lægerne forventer at jeg kommer på toppen igen efter et længere genoptræningforløb.
 
God sommer til jer alle.
 
 
Kurt Kamp

  01.07.2016
  13:59
Hej Claus
 
Godt at høre fra dig, men sikke en stor omgang du er blevet udsat for.
 
Vi var alle ret rystede, både på dagen og tiden efter, men godt at høre at du er ved godt mod!
 
Håber du har overskud til at nyde sommeren eller mangel på samme.
 
Rigtig god bedring til dig og jeg håber snart jeg ser dig på toppen igen! 
 
Kurt T. Pedersen

  11.07.2016
  23:48

Hej Claus

Godt at høre du så småt er på benene igen.

Som Kurt Kamp også skriver så var vi alle noget rystet så det er godt at høre fra dig.
 
Man kan selvfølgelig godt bruge lidt tid på at fundere over hvad gik galt og hvordan kan det undgås det sker igen. 
Jeg har været noget irriteret på mig selv som turleder over det skete for vi har kørt der 1000 gange før og det er helt normalt der ligger grus da der kommer meget vand ned af vejen og trækker grus med ud midt på vejen. Jeg talte med Jes Attermann om det efterfølgende da det jo nok started med at Jes røg ned og så gik du I panik og forståeligt nok.
Som Jes sagde så kan han ikke sige hvorfor han bremser så hårdt han styrter og dermed får startet en kædereaktion. Jes fik også en del knubs og måtte en tur omkring skadestuen for at blive syet. Men forklaringen er nok ikke så svær. Der opstår lidt panik pga. grus og lige netop panik er nok den største trussel når vi kommer kørende I flok for det kan starte en kædereaktion som det også gjorde og ret beset så er der nok ikke ret nogen der skal have skylden og det løser forøvrigt ingenting. Men der hvor jeg bliver lidt irriteret er helt grundlæggende at min GARMIN viser vi kørte 70 km/t og det er ret stærk hen over noget grus og må vel nærmest betegnes som dumt af os alle.
Men sket er sket og vi må videre.
God bedring og håber vi ser dig igen inden alt for længe.
Og det gik jo faktisk rigtig godt pågældende søndag lige ind til styrtet. 
Rigtig god bedring og god sommer
 
Og endnu engang tak for tilbagemelding da det har fyldt en del at det gik så galt som det gjorde.
 
mvh. Kurt 

Vores Sponsorer